• Català
  • Castellano
  • English
Premsa Notícies

Les oficines de Benestar Social es traslladen al Centre de Dia

L'àrea de Benestar Social del Consell de Formentera comença aquesta setmana el trasllat de les seves oficines, que s'ubiquen en una ala del Centre de Dia. El trasllat s'està fent per departaments i la intenció és que la setmana vinent ja es pugui fer tota l'atenció presencial a les noves oficines.

El conseller de Benestar Social, Rafael Ramírez, ha explicat que les noves oficines permetran oferir "un millor servei a la ciutadania" i "una atenció a l'alçada" de la demanda existent a l'illa. "Els serveis socials de la institució són essencials i, per aquest motiu, hem reformat aquesta zona del Centre de Dia, per adequar-la a les necessitats dels serveis, tant dels usuaris com dels treballadors", ha assenyalat el conseller Ramírez.

El conseller de Benestar Social ha recordat "el creixement de l'àrea els últims anys, tant en personal com en atenció", i també ha destacat que amb aquest trasllat "s'unifica la zona sociosanitària de Formentera", on els pròxims mesos s'obrirà la Residència i també està projectat un centre de menors. D'aquesta manera, l'àrea de Benestar Social disposarà de nous espais de treball i amb més comoditat per poder desenvolupar el servei.

Una vegada estén completades les feines d'adequació d'aquest espai, amb un nou mobiliari i la senyalística, es realitzarà una jornada de portes obertes.

La atenció telefònica de Benestar Social es manté al número 971 32 12 71.

27 gener de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2022 trasllat

Les alumnes del batxillerat artístic de l'IES Marc Ferrer exposen les seues obres a la Sala d'Exposicions "Ajuntament Vell"

El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Cultura, informa que del 31 de gener al 5 de febrer a la Sala d'Exposicions "Ajuntament Vell" es podran visitar les obres de l'alumnat del batxillerat artístic de l'IES Marc Ferrer, una modalitat que es pot cursar a Formentera des de 2020.

Enguany, s'exposaran una vintena de peces que han realitzat cinc alumnes durant el primer trimestre en les assignatures de Dibuix Artístic i Tècniques d'Expressió Graficoplàstica. Són treballs fets en diversos suports, com ara tela, fusta, cartó i paper. I a més, han emprat tècniques variades com són la pintura i la tècnica mixta amb collage, frottage, transferències, carbonet o estampació.

L'exposició, de temàtica variada, recopila la investigació que ha fet l'alumnat de les formes naturals i artificials, així com la interpretació del patrimoni arquitectònic de l'illa aplicant diferents graus d'iconocitat.

L'exposició obrirà portes dilluns 31 de gener a les 18 hores. La mostra es podrà veure a la Sala d'Exposicions "Ajuntament Vell" de dimarts a dissabte d'11.00 a 14.00 hores i de 18.00 a 20.00 hores.


27 de gener de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2022 expo batxi

El Consell de Formentera compleix amb el 90 % dels indicadors de transparència internacional

El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Transparència, informa que en l'actualitat l'Administració insular compleix amb el noranta per cent dels indicadors de Transparència Internacional (IT), que és l'únic organisme no governamental a escala universal dedicat a combatre la corrupció, congregant la societat civil, el sector privat i els governs. Dels vuitanta indicadors que existeixen a TI, el Consell en té el 90 % complerts.

L'Administració insular disposa d’un portal web de transparència al qual també es pot accedir a través de la pàgina institucional, www.conselldeformentera.cat. Així, en funció de la tipologia, els indicadors s'actualitzen de manera setmanal, mensual, trimestral o anual, sempre seguint els criteris establerts de Transparència Internacional. Es tracta d'informacions relatives a l'acció de govern, convenis, plens, videoactes, contractacions, dades economicofinanceres, dades urbanístiques, legislació, informació personal de consellers, etc. Darrerament, s'ha dissenyat un formulari web a l'Oficina Virtual d'Atenció al Ciutadà (OVAC) per sol·licitar l'accés a la informació pública, que es pot fer tant de forma telemàtica com presencial i no cal la identificació mitjançant certificat digital, tal com estableix la Llei de transparència.

Rectificació

D'altra banda, el Consell ha demanat una rectificació a la web Mapa inforparticipa, que el passat 16 de gener informava en nota de premsa que qualificava Formentera amb una puntuació de zero sobre cent en transparència, en un estudi que va fer sobre els ajuntaments de les Illes. El document no informava sobre la resta de consells.

Des d'aquest portal han contestat al Consell que "la web consta com a no avaluada, i no puntuació amb zero". Segons han exposat, "el que ha passat amb l'avaluació en aquesta web és que simplement no es va avaluar aquesta Administració, i per això apareix al Mapa infoparticipa en gris. I no es va avaluar perquè quan es van fer les avaluacions de les Illes Balears no ens va quedar suficientment clar si aquesta web (www.conselldeformentera.cat) corresponia a l'Ajuntament o al Consell Insular (sic)". A més, el portal tampoc "avalua com a primera opció els portals de transparència" de les administracions.

Aquesta web ha oferit els seus serveis d’assessorament al Consell de Formentera, però l'Administració insular gestiona la feina de transparència amb recursos propis i no contracta empreses externes per a tal fi.

26 de gener de 2021
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

cartell 2022 portal transparencia

Els comercialitzadors d'estades turístiques han de renovar les autoritzacions

El Consell de Formentera, a través de l'àrea de Turisme, informa que ja estan disponibles els tràmits de renovació de places i de comunicació de pròrroga d'activitat per renovar les autoritzacions per a la comercialització d'estades turístiques. Recordam que els darrers dos anys i a causa de la incidència de la pandèmia, les autoritzacions es varen prorrogar per dos anys més, però ara ja s'ha de tramitar la renovació de places i de pròrroga d'activitat per a aquelles autoritzacions que vagin caducant.

Les renovacions es poden fer de manera telemàtica a través de l'OVAC (Oficina Virtual d'Atenció Ciutadana) o de manera presencial a l'OAC (Oficina d'Atenció Ciutadana). També es poden fer consultes presencials o telefòniques i recollir les sol·licituds tant a la Conselleria de Turisme, situada en el carrer de Pius Tur Mayans de Sant Francesc, com a l'OAC.

"Després d'aquests dos anys de pròrroga iniciam novament la renovació de les autoritzacions", segons ha explicat la vicepresidenta i consellera de Turisme, Alejandra Ferrer. A més, ha afegit que "aquest és un tràmit molt important per garantir el compliment de la legalitat dels lloguers turístics". D'altra banda, Alejandra Ferrer ha informat que "paral·lelament estam treballant en el pla d'inspeccions de 2022 per revisar el compliment del Pla de Qualitat i detectar els lloguers turístics il·legals que contribueixen a la falta d'allotjament residencial i temporal per a treballadors".

Segons el Reglament pel qual es regula la comercialització d'estades turístiques en habitatges a l'illa de Formentera, la inscripció en el Registre de Turisme de Formentera tenia una vigència per a cinc anys des de la presentació de la declaració responsable d'inici d'activitat turística per a la comercialització d'estades turístiques. A causa de la pandèmia de la covid-19 es va allargar aquesta vigència per a dos anys més. Ara, al gener de 2022, han començat a caducar totes les altes al Registre de Turisme de Formentera de les estades turístiques, i els propietaris hauran de tornar a renovar-les. Així mateix, hauran de complir amb el nou Pla de Qualitat, que també va quedar prorrogat amb motiu de la covid-19.


26 gener de 2022
Àrea de Comunicació
Consell de Formentera

Més articles...

Pàgina 1 de 326

Inici
Anterior
1

Gabinet de Premsa

971 32 10 87 - Ext: 3181
premsa@conselldeformentera.cat